Gammalt bra, gammalt dåligt


Igår var jag ledig villket var hur skönt som helst.

Gick dock upp alldeles för tidigt för att skjutsa Örjan till jobbet vid kvart i 7. Jag ville ha bilen så att jag eventuellt kunde åka ut till second-hand butiken i Hackefors. Gick ut och gick en sväng där på morgonen, kom hem och hade sönder min parfym som jag skrev tidigare. =( Ringde till mamma efter hon slutade jobbet vid 11 och hon ville följa med till hackefors (så det var helt onödigt att jag lånade bilen, eller lånade... halva är ju faktiskt min). Men innan hackefors så stannade vi på cafét i tannefors det som heter något med hjärtat/hjärtan? för mamma var hungrig så det blev en macka och en kopp kaffe. Vilket sunkit hak!! Alltså jag kan förstå att man vill behålla den gamla känslan av ett riktigt konditori, men när hela stället luktar gammalt och gamla människor kanske det är dags att måla om och byta möbler. Typ sanera hela stället. Jag kände mig äcklig när jag gick ut därifrån och och fikat smakade pga lukten inte alls bra. Bara för att man fräschar upp stället lite så behöver ju inte det betyda att man förlorar kunder. Tänker på det inrökta gamla Sandelius i Åtvidaberg som efter renoveringen för flera flera år sen fortfarande har sin gamla känsla kvar men betydligt fräschare...

Oj där fick jag skriva av mig..

Efter det äckliga fikat så åkte vi till "Återvinningen" och jag hittade ingenting, blev så besviken där oxå..:( Men lite av tjusningen är ju oxå själva letandet så lite trevligt var det allt. 

Eftermiddagen och kvällen spenderades på soffan och några minuter på balkongen i solen, villket härligt väder det var. Villken skön dag, nu är jag utvilad och redo för jobbet igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0