Landet

I fredas eftermiddag drog ett stort gäng ut till Örjans land.. Örjan och jag hade flängt fram och tillbaka hela dagen från Örjans jobb, IKEA, Örjans mamma, landet, Örjans jobb, Ica maxi, systemet, Örjans mamma, hem och till sist landet igen.. För att få ner några nyinköpta madrasser från IKEA till landet och sen handla allt inför helgen. När vi väl kom ner var jag helt slut men efter nån öl så orkade man ta tag i maten.. eller ja jag kokade potatis sen hjälpte alla andra till med det andra. Så skönt när alla vill hjälpa till istället för att sitta och glo! Tack alla!


Svensson skötte köttet och Linda agerade socialt störd.. eller jag menar STÖD!


Efter maten så blev det en omgång boccia som mitt lag vann till slut, men det kan ha berott på att det andra laget gav upp och var mer intresserade av alkohol..


....två tredjedelar av det andra laget...


Linda ville också komma in under körsbärsträdet.. Hej påre..


Linda och Sara


Karin med sin handväska!


Efter för många öl blev det en promenad ner till sjön för ett dopp.. Så himla skööööönt!


Hellfire! Det blev lite för svidande hett där ett par gånger! Karin fick glöd i håret och blev av med ett knippe hårstrån.


Hmm.. stör Linda som försöker sova, förlåt!


Jag och Sara hade det mindre kul på morgonen.. Som vi ser ut.. Sara iförd Örjans gamla bomberjacka och jag i hans jeans och hans mammas gamla tröja redo att ta båten till Rimforsa för att inhandla proviant. Ingen va riktigt körklar om man säger så!


Sara hittade inte sitt linne som hon hade på sig påväg ner till sjön. Vi hittade det dagen efter hängande i en buske längs med vägen!


Vi höll på att köra på en simmare som va mitt ute i sjön.. Helt livsfarligt, hallå man får ju ha reflexsimmössa eller nått!



Under lördagen va stämningen något lugnare efter den hårda fredagskvällen.. Grabbarna drog och fiskade och vi tjejer kollade fotbollen, snackade skit och ha ha pinsamt sminkade oss och fixade håret.. Eller Linda gjorde det på oss alla i brist på annat att göra.. Sen blev det grillning i vanlig ording och det rådde seriös cigg-brist på området. (hittade ett fullt paket i fickan dagen efter, efter att ha tiggt sisten av alla hela kvällen.. ooops..) Hela helgen var helt underbar och vi hade ju ganska tur med vädret ändå! =)




Sjukt vackert


Billig Grebo-fylla som vi brukar kalla det.. snurra runt tills du ramlar!


Lånade ett par bilder från Lindas blogg.. Tackar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0