Ledig

Vad jag gör på min lediga dagar har blivit lite av den rutin, de ser nästan alltid ut såhär...

Började dagen med att sova lite för länge för att sedan gå ut på en promenad runt stångån. Men fan vad ont jag har i skinkan fortfarande efter min streckning på bowlingen, fick även asont i höftböjarmuskeln? Fan jag kände mig som 100 år när jag stapplade mig fram...

Som vanligt kom mamma förbi och diskade och vattnade blommorna, klagade på att jag inte har några dukar någonstans och la ut en på byrån i hallen. Jag kan väl vara snäll och låta den ligga ett tag. Sen gick vi en sväng på stan fikade. Jag hittade en julklapp till brorsan och mamma en till Örjan skönt att det är fixat. Vi åkte även ut en sväng på Återvinningen i hackefors där jag hittade en fin guldbricka och en lampskärm till lampan som jag hittade där ute för några veckor sen... Annars så var det lite av en besvikelse att jag inte hittade mer grejer=( Får väl kanske tvinga med Örjan ut till Hjärta till hjärta som har öppet idag mellan 17-19. Ja just det köpte en jättefin stickad tröja på Bik Bok oxå. Usch vad bra jag är på att gör av med pengar..


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är ju precis en sådan tröja jag vill ha ju!! Synd bara att den är felvänd.... för mig = Lång bak och kort fram. Tror du jag kan vända på den?? ;)



Tänkte på det här med dukar. Alltså är inte det lite en generationsklyfta? Okej att ha någon/några löpare i linne på bordet, men jag vet nog NÄSTAN ingen i vår ålder som har riktiga dukar på borden eller i fönstren. Jag får mardrömslika vibbar i form av virkade dukar i olika mönster och storlek under varje sak som finns... usch!! VÅGA VÄGRA DUK!! haha

2011-12-17 @ 19:21:39
URL: http://mmorran.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja det skulle kanske gå att vända på sen är det ju bara att vända tillbaka den när knodden är ute=)



Håller med om dukarna, har ett lager i garderoben som jag har fått av farmor varje jul. Vi får se om det blir en till iår.. =)

2011-12-19 @ 19:13:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0