Skön/oskön dag

I onsdags var jag ledig och jag hann med att gör ganska mycket faktiskt..

Jag startade dagen med en promenad i solen, sen hem för en stadig frukost och en storstädning av lägenheten. Sen träffade jag mamma och vi åkte ut till Blomsterlandet och Plantagen köpte lite skit till mina orkideer, hoppas på att dom ska börja blomma snart.. (Örjan förvattnar dom dock) Sen in till Ikano för lunch och mamma ville gå in på Sandström villket jag tycker är en skitbutik, eller dom har iallafall ingenting som jag vill köpa. Men denna gång var det tur att vi gick in för där på en rea-ställning så hängde denna ljusbeiga skinnjacka helt ensam, den va lite lite stor men för det priset för en riktig skinnjacka (70% rabbatt på 1499:-) så var jag bara tvungen att köpa den. Typ det bästa fyndet nånsin, ibland ska man ha tur. 


 

Efter svängen på Ikano så skjutsade mamma in mig till stan där jag skulle på fotvård på "the beauty way" (vi vann det på jobbet) Det va ganska ok eller?... först skulle man sätta ner fötterna i ett vatten bad som va skållhett så tjejen fick hälla i en massa kallvatten.. Känner man inte på vattnet först? Sen började hon fila på tånaglarna villket gjorde skit ont eftersom hon och filade på min hud, hon pillade på nagelband och under naglarna villket va ganska ok, fast nu i efterhand så känns mina nagelband helt uppslitna. Hon filade fötterna, men eftersom jag går mycket i högklackat så kunde hon inte få bort all förhårdnad under trampdynan (eftersom den här behandlingen tydligen bara var en uppfräschning av fötterna) så tyckte hon att jag kunde gå till nån som kan skära bort det.. Hjälp!

Hon började "slipa" ovanpå naglarna och även dennagång på min hud. Hon masserade och smörjde in, shit vad skönt.. Hon frågade om jag ville ha lack på naglarna, ja tänkte jag kul med nån som kan. Hon tog fram två neccesärer med gamla depend nacklack plus en massa andra intorkade och kladdiga flaskor. Jag tog den som såg minst gammal ut, det blev skit fult och hann inte torka. När jag kom hem tog jag bort det med nagellacksbortagning och jävlar vad det sved efter alla sår på nagelband och tårna efter allt filande..
Men på nått sätt så var det ganska ok ändå, att få bort all skit från fötterna och massagen.  Men går nog inte dit igen..

Efter pedikyren från helvetet så gick jag till 3 och fixade ny mobil.. hoppas den kommer snart. Det blev en Samsung galaxy, ville egentligen ha en Iphone men det blev lite dyrt för min del eftersom jag ringer så lite. Hopas han inte lurar mig bara. ha ha! Men tror jag fick en ganska sjysst deal ändå... hoppas!


Idag är det är det fredag och dags för Mustasch konsert, trevligt!

Yeeeaah!! 










Kommentarer
Postat av: lindamc bajs

HAHAHAHA..... den manikyren verkar ju underbar!!!!! dit skajag gå när jag kommer hem:P

2011-04-05 @ 11:13:15
Postat av: Elin

Eller hur...?

2011-04-05 @ 11:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0