Påskhelgen

Skärtorsdagen
Sara bjöd på middag och det blev lite försenat födelsedagsfirande. Som vanligt hade Sara ordnat med lite lekar denna gång skulle man sätta ögonen rätt på Buffy. Sist var det ju Jonas näsa som man skulle pricka rätt med. Det blev även frågesport och för att utse en vinnare så blev det en rond spännande luffarschack, som tillslut vanns av Clara. Efteralldeles för mycket vin så drog vi in till Harrys och flängde runt. En riktigt rolig kväll!
.














Långfredagen
På långfredagen åkte vi tidigt, tidigt ut till landet.. Bakis deluxe! Jag satt bara ute hela dage och lekte lite med Frida. Örjan satte ekstolpar till ett staket med Jonas.. På eftermiddagen kom Örjans kusiner och det åts och fikades! Som vanligt proppmätt när man åker därifrån. Vet inte riktigt varför jag inte tog några bilder!!?




Påskafton
På påskafton jobbade jag. Råkade gå till jobbet 2 timmar för tidigt =( Snacka om virrig. På eftermiddagen gjorde jag rent på balkongen och så invigde vi grillen.. Örjan gjorde en tabbe och försökte grilla direkt på värmeslingorna. Ha ha ha! Det rök tydligen som bara den. Lollo och Robban kom förbi och drog med Örjan upp till puben, samtidigt kom Susse, Kakan och Buffy förbi och drack lite vin och snackade lite skit. Brorsan och hans "gäng" hamnade oxå hos oss en stund. Lite senare gick vi upp till Mörners och mötte upp Örjan. Det va faktiskt riktigt tjockt mä folk där för en gångs skull. Vi tog nån öl och kom hem ganska så skapligt, Susse och Karin fortsatte till Harrys.











Påskdagen
Då vankades det middag hemma hos mor och far.. Ha ha ha! Eller så käkade vi mat hos morsan å farsan..
Med var farmor å farfar och Erika och Sofia. Maten va svingod som vanligt. Efter maten drogs luftgeväret fram och det blev tävling mellan mig och Erik.. Erik vann typisktnog men bara med en poäng, så det så!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0