Perfekt, nästan!


Helgen blev nästan riktigt perfekt. Det ända bakslaget var mitt halsont som jag först försökte ignorera men på lördagskvällen så orkade jag inte mer.

I fredags kväll så spelade brorsan på skylten, rockkarusellen så jag, Malin, Susse och Örjan drog dit där vi trängdes med de andra 10 personerna.. =) ha ha! Sanningen är att det mest va släkt och vänner som var och kollade och det gjorde mig riktigt förvånad. Jag trodde att det va många ungdomar som hängde där men jag hade visst fel. Efter spelningen så drog vi in till stan för ett par öl och hamnade till slut på 55an. Fan va sjysst det har blivit efter ombyggnaden. Typ dubbelt så stort och jävligt mycket fräschare.. =) Dit kom även Erik och grabbarna, vi va nog kvar där till tolv innan vi bestämde oss för att bege oss hemåt. Hade då försökt att röka bort mitt halsont men det funade sådär bra.



Vaknade upp på lördagsmorgonen med ännu mera halsont, såklart.. Bakade scones till frukost och skämde bort min lilla älskling. Sen åkte vi ner en sväng till landet, Örjan skulle skotta veranda taket och så slängde vi med vårat fula matbord, eftersom vi ska köpa ett nytt och det behövs ett där nere..  Jag satt mest och kollade på när Örjan skottade snö, på en stol i solen. Sen blev det även fika i solen när Örjan skottat klart, så mysigt.


Av nån underlig anledning så sjönk jag genom skaren hela tiden men inte Örjan.. =(


På eftermiddagen så gick vi på hockeyn, hade verkligen sett fram emot en lördagsmatch med några öl, men jag mådde mest dåligt. Försökte dölja halsontet med ett par öl i paus men det gjorde det nog ännu värre. Tanken var att vi skulle gått nånstans och käkat efteråt men jag orkade inte.. Vi köpte med oss pizza hem istället. Det var den lördagskvällen..

På söndagsmorgonen så var det Örjans tur att göra frukost och det kan ha blivit det godaste jag har ätit. Eget vitlöksbröd!!! Mmm.. Det som är bra med att vara sjuk är att man har en ursäkt till att äta onyttigt. I vitlöksbrödet så va det ju vitlöken vi ville åt egentligen, men blandningen av smör och bröd gjorde det som sagt inte till världens nyttigaste frukost.. men men gott blev det iallafall. Sen ägnade vi dagen åt städning, bakning, matlagning, tv-tittande och soffliggande... Gött! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0