Iskall helg

Jag var ju ledig helgen som var så jag och Örjan passade på att åka ner till landet.. Villket kanske va lite dumt eftersom det va mer än -20 grader på lördagen. Men vi trotsade kylan och väl nere på landet så dammade vi av några gamla längdskidor som fanns där. Örjan va tvungen att ställa om bindningarna på sina antika skidor villket tog typ en timma. Han har ju inte världens bästa tålamod så jag gick in och värmde fötterna mellan svordommarna och kastandet av skruvmejslar..




Efter Örjan 20de försök till att få skidorna att passa så lyckades han äntligen, då åkte vi ner till sjön och åkte en sväng men det tråkiga med det var ju att det inte fanns några backar, och då menar jag naturligtvis nerförsbackar.. Så vi åkte upp på vägen igen men det gick sådär.. Iallafall för Örjan varenda liten småsten gjorde så att han fastnade och nästan ramlade och detta spädde ju bara på hans redan dåliga humör villket den ena staven fick lida för. Så det blev ingen lång skidtur men efter skidturen så gick vi ut till stugan på ön och drack varm choklad och bara njöt av tystnaden...







Det blev en hel dag ute i kylan och det som tog mest stryk av det var nog mina fötter, efter skidåkningen så tog det ett tag innan känseln kom tillbaka... men det viktigaste är ju att den kom tillbaka!! =) Resten av kvällen så jobbade kroppen för fullt att komma upp i normal kroppstemperatur igen så Örjan fick springa som en dåre för att hämta ny ved hela tiden.. Men på söndagen vaknade jag upp varm men med ont i ryggen efter bäddsoffan vi åt frukost och sen begav vi oss ner till sjön igen. Jag hittade ett par skridskor i boden och Örjan tog med sig pimpelgrejerna.. den här dagen var det lite varmare eller ska man säga mindre kallt ute men det blåste och snöade dessto mer..

 


Så blev det ju självklart mer fika också.. jag fattar inte hur man kunde åka skridskor så länge när man var liten jag fick typ panik efter en kvart eftersom jag inte kände mina fötter längre och fick kramp.. Det tog nog längre för mig att få på och av mig skridskorna än tiden som jag åkte på dom.. men jag måste ju säga att det fortfarande sitter i, skridskoåkandet asså. Jag är grym, ha ha ha!!

Allt som allt så har det varit en kul och jätteskön helg, synd bara att det alltid ska gå så jävla fort!



Kommentarer
Postat av: Mr Ming

Ni är sjukt helylle nu :)

2010-01-12 @ 11:00:24
Postat av: dalhammer

haha det hade vart kul att se er hålla på med skidorna... :P det är ju verkligne inte lätt

2010-01-12 @ 15:55:49
URL: http://dalhammer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0