Fotboll, knäskador och benbrott..


Gud vad sugen jag är på att spela fotboll, jag har knappt rört en boll på 2 år... =( Nja jag å Jonas körde ju en liten nickduell för nån månad sen  men det resulterade bara i en öm panna och ett bevis på min kassa kondition.
 
Under matchen igår (sverige-finland) kom jag att tänka på en match mot nåt lag en bit utanför Skänninge, kommer inte ihåg vad dom hette, men det var nu för 2-3 år sen då jag spelade med Åtvid. På kvällen skulle jag och Buffy hälsa på Jonas på sjukhuset efter att han hade brutit benet och efter det så skulle vi gå ut. På den tiden då Sara å Karin va i Norge, Linda i Australien och Susse va ja vart va det nu? Va hon och pluggade? Iallafall det var bara jag och Buffy hemma. Under matchen så slet jag upp en gammal knäskada precis vid motståndarnas avbytarbänk, jag låg där och gnydde ett tag innan det andra lagets tränare kom fram och frågade hur det va, och jag brast ut.. Jag som skulle gå ut ikväll!!!

Men hade jag bestämt det så skulle det bli så.. så med ett svullet och bandagerat knä haltade jag mig uppför sjukhusbacken för varje steg jag tog så kändes det som att knät skulle hoppa ur led. Men det gick,  och väl på sjukhuset så kände jag att jag hade haft ganska så mycket tur till skillnad från Jonas som med sitt brutna ben fick ligga där i sjukhussängen i flera veckor. Det var under den eftermiddag den klassiska frågan kom, som Jonas gärna berättar flera gånger om själv har jag väl hört den berättelsen ett par tusen gånger. Jonas ligger i sjukhussängen med svårt benbrott jag lyfter på hans täcke och frågar Kan du ligga(knulla) med det där? Det var kanske det sista som Jonas tänkte på men det var det första som jag tänkte på.. Konstigt.. jag? Ha ha..

På kvällen sen så tänkte jag och Buffy att vi skulle gå nånstans där det va lite lugnare eftersom jag knappt kunde gå och absolut inte dansa så vi gick till Maxim.. Inte så smart i och med att det var en massa lättklädda Slitzbrudar där den kvällen och grabbarna flockades runt dem villket betydde ganska så mycket folk. Men jag tror att vi lyckade ha det ganska så kul och efter ett par öl så vågade jag till och med att dansa..

En ganska så lyckad dag ändå och är det nångång som det pratas gamla minnen så kommer nästan garanterat denna historia alltid upp.

Kommentarer
Postat av: Stina

Fin sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2012-03-18 @ 18:58:03
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: Elin

Tack=) Ja jag har gjort den själv för jätte jätte längesen typ 6 år sen.. Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde tyvärr...

2012-03-20 @ 10:59:46
Postat av: Louise

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2012-10-12 @ 11:15:56
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0