Ledig helg

Åh har just haft den första lediga helgen på flera flera veckor! Snacka om härligt! Visserligen så har jag pendlat mellan att va bakis eller full, men har hunnit med rätt så mycke andra saker ändå!

På fredagen slutade jag för en gångs skull lite tidigt, vid 16. Jag å Clara tog en sväng på stan och shoppade upp några hundralappar av min enorma lön! På kvällen drog vi till Becka, hon hade hejdå fest eftersom att hon nu ska flytta till Island under sommaren. Sen blev d ävden en sväng på Platens, men en ganska kort sväng för min del. Köpte en öl å blev bjuden på en shot av Zlatan.. så gulligt! Den satt ganska fint. Träffade nog Jonas oxå nu när jag tänker efter. En vinglig hemfärd blev d mä Burger king påsen i högsta hugg. Ingen mat sen kl12 på dagen å en massa öl på d så blir man både hungrig å jättefull.

Skulle upp tidigt på lördagsmorgonen, mamma och jag skulle ut till Ikano å handla lite grejer till min balkong å min garderob såklart! Örjan skulle följa med en jobbar kompis å fiska å dricka bärs hela dagen. Så då får man passa på å umgås med mamma istället. Gick nog upp kl 8 tror jag, skapligt bakfull kan jag lova! Men d gick! Jag samlade på mig en massa vuxenpoäng under dagen. Jag köpte en balkonglåda, pelargoner, nån klätterväxt och dynor till utemöblerna. Fan va vuxen jag är! Eller kanske inte! Sen shoppade jag en massa kläder oxå såklart! 

Väl hemma så följde mamma mä upp i lägenheten å så fort hon klev innan för dörren så påpekade hon att d började klia i fingrarna. Nu ä d så att min mamma har nån typ av städmani så hon ställde sig direkt å började diska. Själv så hatar jag oxå när d ä stökigt hemma men den senaste veckan så har både Örjan å jag jobbat så mycke så när man kommer hem kl 19 så orkar man bara inte. Mamma tog även med sig ungefär hälften av vårann "återvinningsstation" från köksgolvet en massa tidningar å glasflaskor! Jag har nog världens bästa mamma! 

Efter en snabb tupplur så cyklade jag å Petting ut till Gottfridsberg å hem till Kicki! Där bjöds d på grillat å en jävla massa skratt. Senare på kvällen så blev d Harrys för hela slanten å jag gjorde bort mig totalt mer än en gång. Men men, sånt ä livet.

 
Roligaste kvällen på riktigt länge!!


På söndagen så shoppade jag å Örjan kostym till honom, han kommer va så himla het på bröllopet på lördag.. Nam nam! Söndagen blev en riktig mysdag, bara jag å Örjan hela dagen! Älskar dig älskling!

Orkade ni verkligen läsa hela?? TacK!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0