Helvete..

Fan jag kommer nog bli förkyld inom en snar framtid... Kände mig jättehängig igår eftermiddag och kväll. Har tydligen pratat en massa i sömnen inatt också och när Örjan påpekade det imorse så skyllde jag på att jag höll på att bli sjuk! Pinsamt..

Vi va iallafall och kollade på våran grannes lägenhet igår också. Han har en trea och det skulle vi verkligen behöva ha. Men den va inte direkt nån höjdare.. Vi vet ju att våran hyresvärd är den snålaste mannen i hela lkpg så jag hade nog lite för höga förväntningar. För det första så luktade det assunkit pga de jätte jättegammla golven som såg ut som skit om man jämför med våra. Köket var fint men mindre än  vårat, ny färg på luckorna, nytt kakel och nytt golv..Bra! Badrummet har grannen renoverat helt, nytt kakel men han har glömt att foga ena väggen så alltså lite halvfärdigt. Sen är det bara målat över de befintliga tapeterna i hela lägenheten, som håller på att lossna pga av färgen. Sen är det en massa märken i väggarna efter grannens psyko exflickvän...  Mindre garderobsutrymme va det också. Det ända som var bra va att det va så stort.. Det ända!

Så vi kom fram till att det absolut inte är värt att flytta bara för att man får ett extra rum. Det är så mycket som måste fixas till i grannens lägenhet och det kommer ju absolut inte hyresvärden att stå för. Så vi skiter i det!! Örjan har ju redan gjort så mycket i vår egna lägenhet där Örjan själv både har betalat och gjort arbetet. Men vi ska pressa hyresvärden på att han måste fixa vårat badrum eftersom det är fukt i väggen mellan badrummet och köket villket resulterat i äcklig lukt och en spricka i väggen! Hoppas han får arslet ur och gör nåt åt det!





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0